Šiaurės Tailandas motoroleriu: Mae Salong Loop

Dvi dienos ant motorolerio, itin vingiuoti kalnų keliai ir keliukai, skani arbata, kvapą gniaužiantys kraštovaizdžiai ir po kelionės skaudantys užpakaliai – tai Mae Salong Loop Tailando šiaurėje. Susirandam internete truputį informacijos, Chiang Rai išsinuomojam motorolerį ir važiuojam apžiūrėti apylinkių. Mae Salong Loop buvo paskutinė mūsų išvyka dviejų mėnesių kelionėje po Tailandą. Kad Tailandas yra be galo gražis šalis, aišku kaip dieną. Tačiau apvažiavę Mae Salong kilpą nusprendėm, kad šiaurėje jis pats gražiausias.

Šiaurės Tailandas motoroleriu: Mae Salong Loop per dvi dienas

Mae Salong Loop: pirma diena

Chiang Rai rytas pasitaiko itin apniukęs. Nieko keisto, Šiaurės Tailande iš lėto prasideda lietingasis sezonas. Dangumi plaukia nieko gero nežadantys debesys. Tačiau negi dabar sėdėsi ir lauksi… Šokam ant motorolerio ir važiuojam. Pirmiausia pagrindiniu keliu riedam iki Mae Chang. Prieš pat įvažiavimą į miestą išsukam į šalutinį beveik tuščią kelią. Kurį laiką sekam jį, kaip kad maršruto aprašyme nurodyta. Tačiau vėliau išsukam iš jo ir važiuojam, kur akys veda, t. y. kur vingiuoja siauras, visiškai tuščias keliukas. Jis tai nuožulniai leidžiasi žemyn, tai itin stačiai kyla aukštyn. Vairuoti nėra lengva. Daug staigių posūkių, tai pat nuolat tenka saugotis, kad kokia šaka į veidą netėkštų. Tačiau viso to atlygis – vienas už kitą įspūdingesni kraštovaizdžiai.

Mae Salong Loop – pakelės vaizdai

Važiuojam pakelėje nesutikdami nei gyvos dvasios, kol motorolerio bako turinys pasiekia kritinę ribą. Dairomės po išmirusius kaimelius, kur čia gauti benzino. Viename iš jų, žemyn nuo kalno pas mus atbėga klykaudami vaikai. Kadangi tailandietiškai mokam tik „labas“ ir „ačiū“, pirštais baksnojam ir motorolerio baką. Tie purto galvas ir krykštauja pakalbinti farangų (vietos kalba – svetimšalių). Galiausiai gretimam kaime vienas dėdė kažką stropiai išaiškina vietos kalba ir pripildo pilną baką.

Mae Salong Loop – pakelės kaimelis

Dar keletas kilometrų ir įsukam į „civilizuotą“ kelią. Tačiau vingiai čia nesibaigia. Kuo aukščiau kylam, tuo vėsiau darosi. Pirmą kartą per gerus du mėnesius apsivelkam megztukus. Burzgiam toliau, vis stabtelėdami pasigrožėti Šiaurės Tailando kalnais ir slėniais. Matom ryžių terasose dirbančius vyrus, arbatą plantacijose skinančias moteris, iš mokyklos namo einančius vaikus.

Apsilankom vienoje iš arbatos plantacijų. Nors perkam tik džiovintų vyšnių, pardavėjas vis vien pavaišina mus vietoje užauginta arbata. Esam vieninteliai lankytojai. Sėdim ir patenkinti geriam gardžią arbatą. Gaila tik, kad oras nesitaiso. Nepaisydami grėsmingų debesų keliaujam toliau. Galiausiai pradeda lyti. Pasislepiam pakelėje stovinčioje pastogėje ir pusvalandį laukiam, kol nustos pliaupti.

Arbatos plantacija
Mae salong loop - lietus
Pliaupiant slepiamės pakelės pastogėje

Mae Salong kalnų kaimelis

Vis dar purškiant įveikiam paskutinius kilometrus ir atvykstam į šios dienos kelionės tikslą – Mae Salong kalnų kaimą, įsikūrusį 1370 metrų aukštyje. Apsistojam Wat Put Tan Botique viešbutukyje su nuostabiu vaizdu pro langą. Čia, kaip ir arbatos namuose, taip pat esam vieninteliai svečiai. Vėl lyja, pila kaip iš kibiro. Slėnis pasislepia debesyse. Laukiam. O nustojus lyti, einam laukan.

Nors Mae Salong įsikūręs netoli Mianmaro pasienio, vaikščiodami po kaimą pasijaučiam kaip Kinijoje. Visur kabo tradicinės raudonos lempos, restoranuose ir valgyklėlėse verdamos kiniškos sriubos, o arbatos namuose siūloma pasivaišinti apylinkėse užauginta arbata. Kaimą 1961 m. įkūrė iš tuometinės Birmos besitraukiantis kinų divizionas. Dalis jo narių po šiai dienai tebegyvena čia. Mae Salong kitaip dar vadinamas Santikhiri arba „Ramybės Kalva („Hill of Peace“). Geresnio pavadinimo nesugalvotum: visur ramu, niekas neskuba, keliautojų čia – taip pat vos keletas. Tačiau taip buvo toli gražu nevisada. Anksčiau čia klestėjo prekyba opijumi, kol galiausiai neapsikentusi Tailando armija šį reikalą sutvarkė.

Pasižvalgę po kaimą ir pavalgę grįžtam atgal į viešbutį. Lietaus debesys lyg ir visiškai išsisklaidė. Sugalvojam, kad rytoj anksti atsikelsim ir lipsim ant to kalno su šventykla, kur per balkoną matosi, saulėtekio stebėti. Gyvenimas Mae Salong tęsiasi iki 21 val., tada įsivyrauja mirtina tyla ir ramybė.

Mae Salong Loop: antra diena

Švintant kaip pašėlę ima giedoti gaidžiai ir pradeda kudakuoti vištos. Mes, kaip ir pasižadėję, keliamės truputį prieš penkias. Tačiau dangus ir vėl visiškai užtrauktas debesų. Nesimato net to kalno, ant kurio planavom lipti. O dar ir lynoja. Nusprendžiam, kad pakaks saulėtekio ir balkone 🙂 Jai patekėjus, kritom atgal į lovą ir snustelėjom dar kelias valandėles. Po rytinio kavos puodelio balkone, vėl susiruošiam į kelią. Jei iki Wat Santikhiri šventyklos neužlipom, tai bent su motoroleriu užvažiavom. Deja, ji uždaryta dėl renovacijos darbų. Užtat pakelės vaizdai ir vėl pasakiški.

Mae Salong loop
Ne pats blogiausias vaizdas geriant kavą

Atgal į Chiang Rai

Lėtai važiuojam atgal Chiang Rai link. Laiko turim visą dieną, todėl vis išsukam iš kelio, sustojam prie pakelės šventyklų. Pasiekę pagrindinį kelią, į jį įsukam tik trumpam. Renkamės kitą maršrutą, kurį geriausiai būtų galima aprašyti „ratais kvadratais“. Nors pakelės vaizdai negali konkuruoti su vakar matytais, važiavimas yra daug paprastesnis. Gatvės apytuštės arba visiškai tuščios. O ir pasidairyti vis dar yra į ką. Tolumoje tai ryžių laukas, tai kalnai. Sustojam pas vietinę moterytę papietauti. Gaunam pigios ir skanios sriubos. Atsisveikinant moteriškė šypsodamasi mojuoja ir šaukia „goooood luuuuuck“. Sotūs ir laimingi burzgiam toliau. Pavakare, paskaudusiais nuo sėdėjimo ant motorolerio užpakaliais, grįžtam atgal į Chiang Rai.

Reziumė

Norint paganyti akis – reikia važiuoti į Mae Salong kilpa. Tailandas yra išties labai gražus, tačiau šiaurėje jis mums pasirodė pats gražiausias. Taip pat ne toks turistinis kaip pietuose. Kitų keliautojų sutikom tik pačiame Mae Salong kaimelyje. Per dvi dienas motoroleriu nuvažiavom apie 200 km. Miegojom kalnuose. Norėdami jais pasigrožėti, neturėjom net iš lovos lipti – tingiai drybsant pataluose kalnai matėsi tiesiog per langą 🙂

Mae Salong loop: maršrutas, nakvynė ir kita informacija

Mae Salong loop yra trumpesnis Mae Hong Son loop variantas. Apvažiuoti ilgąją kilpą reikia motociklo ir bent savaitės laiko. Be abejo, visada galima susistatyti savo maršrutą, jį prailginti ar sutrumpinti. Mae Salong puikiai įveikiama motoroleriu. Svarbiausia, kad motoras būtų bent 125 kubinių centimetrų, nes kitu atveju stačių įkalnių neįveiksi.

Maršrutas

Nors ir nėra vieno konkretaus maršruto, iš Chiang Rai į Mae Salong veda tik du keliai. Paprastai kilpa važiuojama taip: Iš Chiang Rai keliu nr. 1 važiuoti iki Mae Chang. Pasiekus Mae Chang, dar prieš įvažiuojant į miestą, laikytis kairės ir sukti į kelią nr. 107. Šis vėliau tampa nr. 1089. Visą laiką sekti šiuo keliu. Kai 1089 tampa 1234 – pasiekei Mae Salong centrą. Kelias atgal veda itin vaizdingu nr. 1234. Vėliau šis tampa nr. 1103 ir galiausiai, truputį už Mae Chang, atveda iki to paties nr. 1. Iš čia nosies tiesumu grįši į Chiang Rai.

Važiuoti prieš ar pagal laikrodžio rodyklę – didelio skirtumo nėra. Kelias nr.1234 yra sudėtingiausias ir kartu pats gražiausias iš visų minėtų. Geriausia būtų išsistudijuoti maršrutą arba naudotis Google žemėlapiais, jei turėsi internetą mobiliajame telefone (veikia ne visur). Tačiau važiuojant būtinai išklysk iš kelio, apžiūrėk krioklius, šventyklas, pakelės kaimus ar objektus, patraukusius akį. Gražiausi kraštovaizdžiai ir didžiausi netikėtumai žemėlapiuose nesužymėti 🙂

Mae Salong Loop žemėlapis

Motorolerio nuoma

Motorolerio nuoma paprastai kainuoja 200-250 THB (5-6 €) dienai. Vieno litro benzino kainos prasideda nuo 25 THB (0,6 €) degalinėse. Pilant pakelėse iš butelių arba nedidelių kolonėlių – 40 THB (1 €).

Nakvynė

Nakvynei geriausia rinktis Mae Salong kaimą. Čia yra keletas restoranų, arbatos namų, suvenyrų parduotuvė, mažas turistinis turgelis. Iš čia galima leistis į žygius pėsčiomis po apylinkes, aplankant vietinių kalnų genčių kaimus (Akha villages). Nakvynės vietas galima rasti čia arba dairytis tiesiog vietoje atvykus.

Ką galima pamatyti važiuojant Mae Salong loop?

Šventyklas, vietinių kaimelius, krioklius (lietinguoju sezonu), arbatos plantacijas, ryžių laukus ir t.t. Dalį objektų galima rasti Google žemėlapiuose, tačiau paprasčiau yra tiesiog sekti kelio ženklus (tuos kur ir angliškai parašyta…) ir mėgautis mažais atradimais, neaprašytais jokiuose kelionių vadovuose.